onsdag 30 december 2015

Året som gick

Det finns framför allt två saker jag håller reda på när det gäller mina stick- och syprojekt, och det är för det första hur mycket garn jag köper i förhållande till hur mycket garn jag använder, och för det andra hur mycket kläder jag stickar eller syr i förhållande till kläder jag köper eller får.
Under 2015 har jag köpt ungefär 400 g mer garn än jag har stickat upp. 2014 gick jag ungefär 500 g plus. Mitt garnförråd är fortfarande gott och väl hanterbart, så jag har inte ålagt mig själv något köpstopp eller så, men jag har planer på en massa trevliga projekt som jag ska ta itu med innan jag köper alltför mycket nytt.
Jag har stickat tolv saker till mig själv under året, sytt sju och köpt eller fått tio. Listan för 2014 ser ungefär likadan ut i kategorierna stickat och köpt/fått, men det året sydde jag ingenting. Jag är glad att jag har kommit igång mer med att sy, och jag har en massa idéer för framtiden.
Framtiden ja. Jag har inga särskilda nyårslöften eller ambitioner, förutom att fortsätta sticka och sy saker jag blir nöjd med och använder. Under julledigheten har jag gjort ett nytt ryck med min estniska tröja, och det vore ju spännande om den blev klar under 2016. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar