tisdag 8 december 2015

FO: Randiga sockar

Sockarna jag har stickat på kafferasterna är färdiga. Ursäkta bilden, det är svårt att få till en bra vinkel för att fotografera sina egna fötter. 
De är alltså stickade från tån och uppåt med en Fleegle heel, som jag förväntar mig kommer att sitta bra men inte vara så hållbar. Tiden får utvisa om detta stämmer.
Garnet är rester av Drops Delight och Drops Fabel i olika blå, grå och gröna nyanser. Planen var att skapa lite plats för nytt sockgarn i gömmorna, eftersom jag har för mig att Drops brukar ha sockgarnsrea i februari eller så.
Jag vet inte vad mer jag ska säga om de här. Jag tror redan jag har sagt hur mycket jag älskar handstickade sockar, både att använda och att ha som portabla stickprojekt. Nästa par får dock vänta till efter rean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar