torsdag 31 mars 2016

Vårplaner

Nu har det varit både vårdagjämning, påsk och omställning till sommartid. Kan det vara så väl att våren är på väg? Efter att ha blivit färdig med en tjock och varm kofta kan jag börja fundera på vad jag har för plan för våren.
I stickväg har jag inga särskilt storvulna planer. I höstas köpte jag rostrött tweedgarn med koftan Audrey in Unst i tankarna, och jag tror att det nu är dags att omsätta de tankarna i praktiken. Kanske kommer jag att sticka någon sjal också, eftersom jag har några fina härvor på lut och två bröllop att gå på i sommar.
Sömnadsplanerna är lite mer omfattande. För det första har jag en del trikåtyger kvar som ska bli tröjor (Bronte eller Tonic) eller klänningar (Lady Skater, förstås). För det andra har jag nyss fått ett nytt favoritmönster, nämligen Afternoon Blouse - mer om den i ett eget inlägg snart. För det tredje har jag fått lite hybris av att jag är så himla nöjd med mina senaste syprojekt, och känner mig sugen på att ta mig an något lite mer komplicerat. En skjortklänning? En jacka? En långklänning? Jag tror jag ska gå hem och leta inspiration i tyglådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar