onsdag 24 augusti 2016

Guldkant

Härom dagen fick jag lust att spinna igen. Det var länge sedan sist, och precis som förra gången kom jag av mig mitt i ett projekt och lät det ligga. Den här gången hade jag spunnit hälften av en liten portion ull till en tråd, och nu ett halvår senare spann jag andra halvan till tråd nummer två.

Ullen var ett litet prov som jag fick på köpet när jag köpte den gröna ullen från Willow Fairy Wool. Jag är annars inte så lockad av ull och garn med glitter i, men får man en provtuss så kan man ju testa. Ullen var lite svårspunnen eftersom de olika fibrerna uppförde sig olika, men resultatet är fint, tycker jag.
Medan den här härvan hängde på tork lät jag pendeln svänga åt andra hållet genom att ta fram lite okardad ull och ställa mig på balkongen och karda den inför nästa spånadsprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar