onsdag 26 oktober 2016

FO: vantar med reflexrand

Sådär, nu är mina vantar klara, som tillsammans med mössan (waaah, tänk vad grönt det var ute när jag tog den där bilden!) ska säkerställa att jag syns nu när det börjar bli mörkt.
Det grå partiet som börjar strax ovanför tummen är alltså stickat i reflexgarn, resten är raggsocksgarn.
Mönstret heter Arched Gusset Mittens, och det speciella med det är hur tummen är formad, ökningarna är placerade så att - äsch, jag kan inte förklara, ni ser väl själva på bilden.
Tyvärr är vantarna lite stora, jag hade hoppats att de skulle sitta bättre. I och för sig planerar jag ju att sy tunna innervantar i ulltrikå att ha under stickade vantar, och då är det väl bara bra om det finns utrymme i dem. Jag tror alltså att mössan och vantarna kommer att bli en hit i vinter, särskilt eftersom jag kan matcha med en (ej stickad) sjal i en liknande grönblå färg med detaljer i svart och guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar