onsdag 12 oktober 2016

På gång

Jag har nyligen varit bortrest i flera dagar utan att ta med mig någon stickning, så igår unnade jag mig lyxen att bänka mig i soffan och sticka lite på vart och ett av mina tre pågående projekt: min grå kofta, där jag är inne på andra ärmen, reflexvantarna, där jag har hunnit lite förbi tummen på första vanten, och min estniska tröja, där båda ärmarna nu är färdiga och jag har börjat på kroppen.
När ärm nummer två blev klar hade jag tillräckligt god självinsikt för att inse att det var bäst att lägga upp för kroppen med en gång, medan jag fortfarande liksom hade lite schvung. 324 maskor tvåfärgad uppläggning tog sin lilla tid, och 324-maskiga varv i flerfärgsstickning är inte heller gjorda i en handvändning, men det är kul att ha kommit så här långt.
Jag känner mig väldigt pepp på den här tröjan, och om det håller i sig kan den nog bli klar... inte innan det blir vinter, men i alla fall innan vintern är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar