tisdag 15 november 2016

Ett mycket långsamt projekt

Jag har inte sytt så mycket på sistone. Det beror till viss del på att jag läser en kurs, och när man har en massa böcker och artiklar att läsa passar det bättre att krypa upp i soffan med en stickning än att krypa runt på golvet och klippa tyg eller sitta vid symaskinen.
För några veckor sedan försökte jag ändå dra igång ett nytt projekt, och ett ganska ambitiöst sådant. Tidigare i år (tror jag det var) köpte jag mönstret till Robson, en ofodrad trenchcoat som jag tycker är snygg och som kändes rimlig som första jackprojekt. Jag skrev ut mönstret och köpte ett tyg på Myrorna som jag tyckte passade för en provversion, men sedan kom jag inte längre.
Så en måndag i oktober när jag hade tusen saker att tänka på fick jag för mig att jag behövde ägna mig åt något som krävde arbete och koncentration, för att tvinga hjärnan att stänga av alla de tusen sakerna, så då började jag på det här projektet.
Sedan kom jag av mig lite. Jag behövde inte distraktionen lika mycket längre, och vädret blev så kallt att motivationen för en fodrad trenchcoat avtog. Nu försöker jag bestämma mig för om jag ska lägga undan det här projektet ett tag eller om jag ska göra ett krafttag. Tills jag når ett beslut ser det ut så här på mitt vardagsrumsgolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar