tisdag 29 november 2016

FO: definitivt inte rosa



Det har varit lite tyst här på sistone. Jag syr fortfarande inte så mycket, men stickar gör jag. På min Gretel har jag kommit upp till oket och hoppas bli färdig relativt snart, men tröjan är nu för stor att släpa med sig och för krånglig att sticka framför tv:n, så den är beroende av dedikerad sticktid hemma i soffan.
Halvvantarna jag skrev om sist är i alla fall färdiga nu, och de är allt annat än rosa. Jag vet verkligen inte hur jag kunde tro det.

De är riktigt mysiga, med långa muddar. Deras kompisar, som jag stickade i en annan färgställning av samma garn (Noro Flower Bed), ligger på mitt skrivbord på jobbet och håller mig varm när det är ruggigt på kontoret, men de här tror jag kommer att komma bättre till sin rätt utomhus, när muddarna kan hålla handlederna varma om ärmarna på tröjor och kappor inte riktigt håller sig på plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar