fredag 3 februari 2017

WIP: flerfärgsstickade vantar

Jag sade ju att jag har drabbats av flerfärgsstickningssug och börjat på ett par vantar. Så här såg de ut för någon dag sedan (jag har kommit lite längre sedan dess):




Ett litet problem är att de är mitt enda portabla projekt, och därför tar jag med dem till jobbet som kafferaststickning, men uppenbarligen behöver jag vara mer koncentrerad för att klara av flerfärgsstickning, för jag har gjort fel och varit tvungen att repa upp delar tre gånger.
Mönstret är Martjärn, ett gratismönster av Dödergök. Det vita garnet är Ullcentrums tvåtrådiga och det blå är Kampes tvåtrådiga. Det verkar som att de här kan bli lite stora, men kanske valkar jag dem lite så att de blir något mindre och tätare. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar