tisdag 7 mars 2017

Inte längre WIP

Nämen det här blev ju inte så bra. Nu kommer jag att bjuda på en före- och efter-bild. Det här är före:
Och det här är efter:
När kroppen på min kofta var nästan klar upptäckte jag att jag hade tio maskor för mycket på bakstycket, och hade haft det hela tiden. Man ser ju tydligt på översta bilden att framstyckena inte möts i mitten, det var inte riktigt lika uppenbart under arbetets gång, och i den mån det märktes trodde jag att det berodde på att kolumnerna med hålmönster drar ihop sig lite. Men nej, alldeles i början när jag räknade om lite för att anpassa koftan efter mina mått hade jag räknat fel och lagt upp tio maskor för mycket. Det var inget annat att göra än att repa upp alltihop.
Nystanen på den undre bilden ligger nu i en påse och får tänka över sina synder. När jag har kommit över min irritation över denna snöpliga miss ska jag plocka fram dem och börja om, med rätt antal maskor den här gången, men jag känner mig inte redo för det riktigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar