onsdag 15 mars 2017

WIP: sockar för större fötter

Saker jag stickar till andra tenderar att inte dyka upp här. Medan jag håller på med dem vill jag inte riskera att mottagaren får nys om dem, och när de är färdiga ger jag ofta bort dem innan jag hinner dokumentera dem. Just nu stickar jag dock ett par sockar som inte är hemliga, så dem kan jag visa upp.

Före jul köpte jag två nystan Järbo Mellanraggi, som är lite grövre än det sockgarn jag brukar använda till mig själv, med tanken att sticka sockar att ge bort. Det ena nystanet blev en julklapp, och nu stickar jag ett par ohemliga sockar till sambon av det andra. Jag kan för mitt liv inte ögonmåtta ett par sockar i storlek 45, utan måste prova dem på mottagaren hela tiden, det är därför de är ohemliga.
Jag stickar dem från tån och upp för att kunna avsluta socka nummer ett när hälften av garnet återstår. Det visade sig att skaftet blir ganska kort, så proportionerna blir lite märkliga, men det är väl huvudsaken att de håller fötterna varma, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar