tisdag 11 april 2017

WIP: skog och stjärnhimmel

Jag har ett riktigt mysigt projekt på gång. I höstas köpte jag två härvor garn från Dandelion Yarns, en grön och en svart med vita fläckar, med planen att kombinera dem till en sjal, och här är den:
Jag funderade på en del olika mönster, till exempel Pendulum eller Olilia, men av någon anledning kändes inte en sådan halvmåneformad sjal helt rätt. Istället valde jag Tailwind som utgångspunkt, men jag ändrar en del saker. För det första ville jag göra min sjal i slätstickning istället för rätstickning, eftersom jag tyckte att de vita prickarna såg snyggare ut på det sättet. För det andra har jag inte följt mönstrets fördelning av ränder, utan gör helt enkelt olika breda ränder av de två färgerna, ganska slumpmässigt fördelat. Än så länge blir sjalen precis som jag har tänkt, hoppas den blir riktigt mysig när den är färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar