lördag 17 juni 2017

WIP: basplagg

Det går försiktigt framåt med min Summer of Basics-plan. Jag har börjat sticka på min Hitofude, och på grund av koftans konstruktion är varven väldigt långa i början och går följaktligen mycket långsamt framåt, men i gengäld kommer stickningen nog att gå ganska snabbt när ärmarna väl är klara.
Jag har också börjat sy min huvtröja, och idag köpte jag dragkedja och snodd till huvan. Det går så orimligt fort att sy i trikå, även ett lite mer komplicerat plagg som det här, jämfört med mitt senaste projekt, trenchcoat-jackan. Den är för övrigt inte klar, det visade sig att min symaskin inte riktigt vill samarbeta när det kommer till knapphål, så nu väntar den på att jag ska hitta en annan lösning eller lämna in maskinen på service.
I väntan på det håller jag mig i alla fall sysselsatt. Det är ett nöje att sy i det här tyget, det är tjockt och mysigt, lite stretchigt så att det formar sig som det ska, men inte så stretchigt att det töjer ut sig och blir sladdrigt. Jag älskar ju färgen också (bilden gör den inte rättvisa). Det är ingen slump att jag redan hade sytråd hemma i samma grodgröna färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar