söndag 9 juli 2017

FO: vårvintervantar

Nu är vante nummer två klar. Den gick fortare än den andra, jag lider uppenbarligen inte alls av second sock syndrome, det som gör att man tycker att det är tråkigt att sticka den andra sockan, vanten och så vidare. Tvärtom gick den här i ett nafs, fast det kan förstås bero på att jag har semester och kan sitta och sticka timmar i sträck om jag vill.
Mudden är stickad över 54 maskor med en lettisk fläta i början och slutet, och i och med tumkilen ökade jag till 64 maskor.
Färgfälten är två till fyra maskor långa och oregelbundna, men tummens mönster är som synes regelbundet.
Mycket nöjd. Nu har jag börjat fundera på  vad jag ska sticka härnäst, och därmed vad jag ska hämta upp för garn nästa gång jag lämnar utomhus för att göra ett besök i min garnlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar