tisdag 31 oktober 2017

Brun finull

Jag spinner sällan och ryckvis. För över ett år sedan skrev jag att jag hade kardat lite ull på balkongen, och nu har denna ull sent omsider blivit till en härva garn.
Själva ullen hade också legat länge innan jag ens kardade den. Jag fick med mig den när jag hade gått på spinnkurs för kanske tre år sedan, och så blev den liggande för att jag inte hade några kardor. Det var också anledningen till att jag inte hade särskilt mycket av ullen, man fick ta för sig av olika sorter i samband med kursen, men jag ville inte ta så mycket eftersom jag inte visste om och när jag skulle kunna använda den.
Det här är alltså 18 gram brun finull, den var otvättad när jag spann den och såg ganska knorvig ut när den var nyspunnen, men nu har den fluffat upp sig och är mjuk och trevlig. Den är spunnen på turkisk slända, precis som det garn jag har spunnit tidigare. Jag har ibland drömt om en spinnrock men tycker inte att jag har plats, så jag fortsätter så här. Härnäst blir det nog något mindre rustikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar