torsdag 3 maj 2018

WIP: enkla sockar

Jag har två stickprojekt på gång just nu, och båda är små och portabla med enkla mönster som man kan lägga ifrån sig och plocka upp igen när som helst utan att tappa bort sig. Det här är det ena: ett par sockar till mig själv.

Mönstret heter Vestigial och är gratis och mycket enkelt. Garnet är Regia Tweed Color som jag köpte när Yll och tyll hade rea nyligen. Tidigare har jag bara stickat sockar i Drops-garner - Drops fabel och Drops delight - men nu tänkte jag prova något nytt. Jag gillar att sticka med det hittills, och jag hoppas att det visar sig vara bekvämt och slitstarkt också.
Allt eftersom min lille knodd kan roa sig själv mer och mer får jag mer sticktid, så de här sockarna borde kunna bli färdiga inom rimlig tid.

3 kommentarer:

  1. Det låter hoppfullt, tycker jag! Än så länge kan jag bara sticka när det lilla människobarnet sover...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du verkar lyckas sticka en del i alla fall, det gläder mig!

      Radera
    2. Mig med! Jag behöver min sticktid, annars fungerar jag inte :)

      Radera