tisdag 8 maj 2018

WIP: hundtandsmönstrat

Här är mitt andra lilla pågående projekt: ett par enkla hundtandsmönstrade muddar i restgarner, men inte vilka rester som helst.

Det här är garn jag köpte i Amsterdam för ganska precis tre år sedan, lokalproducerat garn som jag sedan använde till en av mina favoritkoftor. Den är randig i tre naturfärger, och den ena tog slut helt och hållet, men av de två andra fick jag lite över. Jag har tänkt göra något i flerfärgsstickning med dem, och nu blev det alltså muddar.
Jag lade upp 48 maskor, stickade fyra varv resår och gick sedan över till hundtandsmönstret. Garnet räcker mycket längre än jag hade trott, så jag kommer att ha en del kvar när de här är klara. Resterna får nog bo i min påse med Rauma finull för att ingå i framtida flerfärgsstickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar